1. Postanowienia podstawowe
1.1 Poniższe warunki mają zastosowanie do wszystkich umów zawieranych z nami jako dostawcą
Good-Bye S.à r.l.
11A rue Wiltheim
5465 Waldbredimus
Orange Blue Polska Karol Piłka
Trzcianka 39
PL – 08-470 Wilga
za pośrednictwem strony internetowej www.orangeblue-kosmetyki.pl
1.2 Towary oferowane w naszym sklepie internetowym są skierowane wyłącznie do kupujących, którzy ukończyli 18 lat
1.3 Nasze dostawy, usługi i oferty są realizowane wyłącznie na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych. Ogólne Warunki Handlowe mają zatem również zastosowanie do wszystkich przyszłych relacji biznesowych z firmami, nawet jeśli nie zostały one ponownie wyraźnie uzgodnione. Włączenie ogólnych warunków klienta, które są sprzeczne z naszymi ogólnymi warunkami, jest już teraz sprzeczne.
2. Zawarcie umowy
2.1 Prezentacja towarów w sklepie internetowym nie stanowi wiążącego wniosku o zawarcie umowy kupna. Jest to raczej niewiążący wniosek o zamówienie towarów w sklepie internetowym.
2.2 Klikając przycisk [„Zamów teraz” / „Kup”] składasz wiążącą ofertę zakupu.
2.3 Po otrzymaniu oferty zakupu użytkownik otrzyma automatycznie wygenerowaną wiadomość e-mail potwierdzającą otrzymanie zamówienia (potwierdzenie otrzymania). Potwierdzenie odbioru nie stanowi jeszcze przyjęcia oferty zakupu. Potwierdzenie odbioru nie stanowi umowy.
2.4 Umowa sprzedaży towarów zostaje zawarta dopiero wtedy, gdy wyraźnie zadeklarujemy przyjęcie oferty zakupu (potwierdzenie zamówienia) lub gdy wyślemy towary do użytkownika – bez uprzedniego wyraźnego oświadczenia o przyjęciu.
3. Ceny
Ceny podane na stronach produktów zawierają ustawowy podatek VAT oraz inne składniki ceny i nie obejmują odpowiednich kosztów wysyłki. Więcej informacji na temat kosztów wysyłki można znaleźć na naszej stronie internetowej w sekcji Wysyłka i dostawa.
4. Specjalne umowy dotyczące oferowanych metod płatności
4.1 Płatności można dokonać przez:
1: płatność z góry
2: karta kredytowa / PayPal
4.2 Wybór dostępnych metod płatności należy do nas. W szczególności zastrzegamy sobie prawo do oferowania użytkownikowi tylko wybranych metod płatności, np. tylko przedpłaty w celu zabezpieczenia naszego ryzyka kredytowego.
4.3 W przypadku wybrania metody płatności z góry, w potwierdzeniu zamówienia zostaną podane nasze dane bankowe. Kwotę faktury należy przelać na nasze konto w ciągu 10 dni od otrzymania potwierdzenia zamówienia.
4.4 W przypadku płatności kartą kredytową cena zakupu jest rezerwowana na karcie kredytowej w momencie składania zamówienia (autoryzacji). Faktyczne obciążenie konta karty kredytowej następuje bezpośrednio przy zamówieniu (oferta zakupu).
5. Prawo zatrzymania, zastrzeżenie własności
5.1 Użytkownik może skorzystać z prawa zatrzymania tylko wtedy, gdy dotyczy ono roszczeń z tego samego stosunku umownego.
5.2 Towary pozostają naszą własnością do momentu pełnej zapłaty ceny zakupu.
5.3 Jeśli użytkownik jest przedsiębiorcą, zastosowanie mają również następujące postanowienia:
a) Zastrzegamy sobie prawo własności towarów do momentu całkowitego uregulowania wszystkich roszczeń wynikających z bieżących stosunków handlowych. Zastawienie lub przeniesienie własności w formie zabezpieczenia nie jest dozwolone przed przeniesieniem własności zastrzeżonych towarów.
b) Użytkownik może odsprzedać towary w ramach zwykłej działalności gospodarczej. W takim przypadku już teraz cedujesz na nas wszystkie roszczenia w wysokości kwoty faktury, które wynikają z odsprzedaży; akceptujemy cesję. Użytkownik jest ponadto upoważniony do ściągnięcia należności. Jeśli jednak nie wywiążesz się należycie ze swoich zobowiązań płatniczych, zastrzegamy sobie prawo do samodzielnego ściągnięcia należności.
c) W przypadku połączenia i wymieszania towarów zastrzeżonych, nabywamy współwłasność nowego przedmiotu w stosunku wartości fakturowej towarów zastrzeżonych do innych przetworzonych przedmiotów w momencie przetwarzania.
d) Zobowiązujemy się do zwolnienia zabezpieczeń, do których jesteśmy uprawnieni, na żądanie klienta, o ile możliwa do zrealizowania wartość naszych zabezpieczeń przekracza roszczenie, które ma być zabezpieczone, o więcej niż 10%. Jesteśmy odpowiedzialni za wybór zabezpieczeń, które mają zostać zwolnione.
6. Wybór prawa, miejsce wykonania, miejsce jurysdykcji
6.1 Zastosowanie ma prawo luksemburskie. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w zakresie, w jakim ochrona przyznana przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju zwykłego pobytu konsumenta nie zostanie cofnięta (zasada korzystności).
6.2 Miejscem wykonania wszystkich usług wynikających z istniejących z nami stosunków handlowych oraz miejscem jurysdykcji jest nasza siedziba, pod warunkiem, że użytkownik nie jest konsumentem, lecz handlowcem, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego. To samo dotyczy sytuacji, gdy użytkownik nie ma ogólnej jurysdykcji w Niemczech lub UE lub gdy jego miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu nie jest znane w momencie wniesienia pozwu. Uprawnienie do odwołania się do sądu w innym miejscu jurysdykcji prawnej pozostaje nienaruszone.
6.3 Postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów wyraźnie nie mają zastosowania.
7. Prawo do odstąpienia od umowy
W przypadku, gdy użytkownik jest konsumentem, tj. dokonuje zakupu w celach, które w przeważającej mierze nie mogą być przypisane do jego działalności handlowej lub zawodowej na własny rachunek, przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z poniższymi postanowieniami.
Kupujący (Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta) ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie 14 (słownie: czternastu) dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 (słownie: czternastu) dni.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – Klient będący osobą fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Użytkownik ma prawo do odstąpienia od niniejszej umowy w ciągu czternastu dni bez podania przyczyny.
Termin odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym użytkownik lub wyznaczona przez niego osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, weszła lub weszła w posiadanie towarów.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, użytkownik musi przekazać namza pomocą wyraźnego oświadczenia (np. listu, faksu lub wiadomości e-mail wysłanej pocztą) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać powiadomienie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Informacje te należy przesłać na poniżej podane dane kontaktowe:
orangeblue Polska Karol Piłka
Trzcianka 39
PL – 08-470 Wilga
info@orangeblue-kosmetyki.pl
Telefon: + 48 517 434 160
za pomocą wyraźnego oświadczenia (np. listu, faksu lub wiadomości e-mail wysłanej pocztą) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać powiadomienie o skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Konsekwencje odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy zwrócimy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Ciebie metody dostawy innej niż najtańsza standardowa dostawa oferowana przez nas), niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przez nas powiadomienia o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użytkownika użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej; w żadnym wypadku użytkownik nie zostanie obciążony żadnymi opłatami z tytułu takiego zwrotu.
Możemy odmówić dokonania zwrotu do czasu otrzymania towarów z powrotem lub do czasu udowodnienia przez użytkownika, że zwrócił towary, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Użytkownik musi zwrócić lub przekazać nam towary lub [w stosownych przypadkach, nazwisko i adres osoby upoważnionej przez użytkownika do odbioru towarów] niezwłocznie, a w każdym razie najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym powiadomił nas o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie wysłany przed upływem terminu czternastu dni.
Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
Będą oni odpowiedzialni za utratę wartości towarów tylko wtedy, gdy taka utrata wartości wynika z obchodzenia się z towarami, które nie jest konieczne do sprawdzenia charakteru, właściwości i funkcjonowania towarów.
Koniec polityki anulowania
7.1 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku dostawy towarów, które nie są prefabrykowane i w przypadku których decydujące znaczenie ma indywidualny wybór lub przeznaczenie przez konsumenta lub które są wyraźnie dostosowane do osobistych potrzeb konsumenta (np. koszulki ze zdjęciem i imieniem). T-shirty ze zdjęciem i imieniem), zapieczętowanych towarów, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie nadają się do zwrotu, jeżeli ich pieczęć została usunięta po dostarczeniu, towarów, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie zmieszane z innymi towarami ze względu na ich charakter, nagrań dźwiękowych lub wideo lub oprogramowania komputerowego w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli pieczęć została usunięta po dostarczeniu, gazet, czasopism lub periodyków, z wyjątkiem umów o prenumeratę.
7.2 Należy unikać uszkodzeń i zanieczyszczeń. Jeśli to możliwe, prosimy o zwrot towaru w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi akcesoriami i elementami opakowania. W razie potrzeby należy użyć zewnętrznego opakowania ochronnego. Jeśli nie posiadasz już oryginalnego opakowania, użyj odpowiedniego opakowania zapewniającego wystarczającą ochronę przed uszkodzeniami transportowymi, aby uniknąć roszczeń odszkodowawczych z tytułu uszkodzeń spowodowanych wadliwym opakowaniem.
7.3 Przed zwrotem towaru prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem [Tel.Nr +352 691 170757] w celu powiadomienia nas o zwrocie. W ten sposób umożliwisz nam przypisanie produktów tak szybko, jak to możliwe.
7.4 Należy pamiętać, że warunki wymienione w powyższych ustępach 2 i 3 nie są warunkiem wstępnym skutecznego wykonania prawa do odstąpienia od umowy.
8. Uszkodzenia w transporcie
8.1 Jeśli towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami transportowymi, prosimy o niezwłoczne zgłoszenie takich błędów dostawcy i skontaktowanie się z nami tak szybko, jak to możliwe.
8.2 Niezgłoszenie reklamacji lub brak kontaktu nie ma wpływu na ustawowe prawa gwarancyjne. Pomaga nam jednak w dochodzeniu naszych własnych roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczenia transportowego
9. Gwarancja
9.1 Istnieją ustawowe prawa do odpowiedzialności za wady.
9.2 W przypadku towarów używanych okres gwarancji wynosi jeden rok od dostawy towarów, niezależnie od przepisów ustawowych. Skrócenie terminu nie ma zastosowania:
zawinionych przez nas szkód wynikających z uszkodzenia życia, ciała lub zdrowia oraz innych szkód spowodowanych umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa;
jeżeli podstępnie zatailiśmy wadę lub przyjęliśmy gwarancję jakości towaru.
9.3 Jako konsument jesteś proszony o sprawdzenie towarów natychmiast po dostawie pod kątem kompletności, oczywistych wad i uszkodzeń transportowych oraz o jak najszybsze poinformowanie nas i spedytora o wszelkich reklamacjach. Niedopełnienie tego obowiązku nie będzie miało wpływu na ustawowe roszczenia gwarancyjne.
9.4 Jeśli użytkownik jest przedsiębiorcą, powyższe postanowienia gwarancyjne nie mają zastosowania:
a) Tylko nasze własne informacje i opis produktu producenta są uważane za uzgodnione jako charakter przedmiotu, ale nie inne reklamy, publiczne pochwały i oświadczenia producenta.
b) W przypadku wad udzielamy gwarancji poprzez usunięcie wad lub poprzez późniejszą dostawę, według naszego uznania. Jeśli usunięcie wady nie powiedzie się, użytkownik może zażądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Uznaje się, że usunięcie wady nie powiodło się po drugiej nieudanej próbie, chyba że charakter rzeczy lub wady lub inne szczególne okoliczności wskazują inaczej. W przypadku usunięcia wad nie będziemy musieli ponosić zwiększonych kosztów związanych z przeniesieniem towarów do miejsca innego niż miejsce wykonania, pod warunkiem, że przeniesienie nie jest zgodne z przeznaczeniem towarów.
c) Okres gwarancji dla stałych klientów końcowych wynosi dwa lata od dostawy towarów; w zależności od dostawcy, w wyjątkowych przypadkach możliwe są również trzy lub pięć lat. Skrócenie czasu nie ma zastosowania:
zawinionych przez nas szkód spowodowanych uszkodzeniem życia, ciała lub zdrowia oraz innych szkód spowodowanych umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa; jeżeli podstępnie zatailiśmy wadę lub przyjęliśmy gwarancję jakości rzeczy; w przypadku przedmiotów, które były używane w budynku zgodnie z ich normalnym przeznaczeniem i spowodowały jego wadliwość; w przypadku ustawowych praw regresowych, które przysługują Ci wobec nas w związku z prawami opartymi na wadach.
10. Alternatywne metody rozwiązywania sporów
Komisja Europejska udostępniła platformę pozasądowego rozstrzygania sporów. Daje to konsumentom możliwość rozstrzygania sporów związanych z ich zamówieniami online bez konieczności udawania się do sądu. Dostęp do platformy rozstrzygania sporów można uzyskać za pośrednictwem łącza zewnętrznego http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Staramy się rozstrzygać wszelkie spory wynikające z naszej umowy w drodze wzajemnego porozumienia. Ponadto nie jesteśmy zobowiązani do udziału w postępowaniu arbitrażowym i niestety nie możemy zaoferować użytkownikowi udziału w takim postępowaniu.
11. Postanowienia końcowe
11.1 Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych OWH jest lub stanie się nieważne, nie będzie to miało wpływu na ważność pozostałych postanowień.
11.2 Umowy między nami a użytkownikiem podlegają wyłącznie prawu luksemburskiemu z wyłączeniem postanowień Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (CISG, „Konwencja Narodów Zjednoczonych o sprzedaży”). Wybór prawa nie ma wpływu na obowiązujące przepisy kraju, w którym użytkownik zwykle zamieszkuje.
11.3 Jeśli użytkownik jest handlowcem, osobą prawną prawa publicznego lub specjalnym funduszem prawa publicznego, miejscem jurysdykcji dla wszelkich sporów wynikających z umów między nami a użytkownikiem lub z nimi związanych jest siedziba naszej firmy.
12. Procedura Reklamacyjna Sklepu Internetowego
12.1 Cel procedury
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących produktów zakupionych w sklepie internetowym przez przedsiębiorców dokonujących zakupów nie w charakterze zawodowym.
12.2 Zakres
Procedura dotyczy wszystkich reklamacji zgłaszanych przez klientów sklepu internetowego, którzy dokonali zakupu produktów na cele niezwiązane z ich działalnością gospodarczą.
12.3 Przesłanki do reklamacji
Reklamacja może być złożona w przypadku stwierdzenia:
- Wady towaru (w tym uszkodzenia mechaniczne, wady materiałowe, braki w dostawie).
- Niezgodności towaru z umową (towar różniący się od opisu lub niekompletny).
12.4 Zgłoszenie reklamacji
Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji w następujący sposób:
- Formularz reklamacyjny: Klient powinien wypełnić formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej sklepu.
- Dane kontaktowe: Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, a także opis wady towaru oraz żądanie klienta (np. wymiana, naprawa, zwrot pieniędzy).
- Dokumentacja: Zaleca się dołączenie dowodu zakupu (np. faktura lub paragon) oraz zdjęć reklamowanego towaru.
12.5 Czas rozpatrzenia reklamacji
Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej złożenia. W przypadku potrzeby wydłużenia terminu, sklep niezwłocznie poinformuje klienta o przyczynach opóźnienia.
12.6 Sposób informowania o rozpatrzeniu reklamacji
Klient zostanie poinformowany o wyniku reklamacji:
- E-mailem: Na podany w zgłoszeniu adres e-mail.
- Telefonicznie: W przypadku podania numeru telefonu, sklep może skontaktować się z klientem.
12.7 Wykonanie zobowiązań
W przypadku uznania reklamacji, sklep zobowiązuje się:
- Naprawić towar.
- Wymienić towar na nowy.
- Zwrócić pieniądze w przypadku, gdy naprawa lub wymiana nie jest możliwa.
12.8 Koszty reklamacji
Koszty związane z reklamacją (np. koszty przesyłki) pokrywa sklep, jeżeli reklamacja jest uzasadniona. W przeciwnym razie, koszty te ponosi klient.
12.9 Ostateczny termin
Niniejsza procedura obowiązuje od dnia publikacji oraz może być aktualizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz praktykami rynkowymi.
12.10 Orange Blue Polska ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta za brak zgodności Towaru z umową sprzedaży istniejący w chwili jego doręczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu wydania lub upływu minimalnej trwałości Towaru.
https://orangeblue-kosmetyki.pl
good-bye S.à r.l.
11A rue Wiltheim
L 5465 Waldbredimus
Telefon: +352 691 17 07 57
Sieć: https://orangeblue-kosmetyki.pl
E-Mail: info@orangeblue-kosmetyki.pl
Upoważniony do reprezentowania: kierownik wykonawczy Melanie Buhre
IDENTYFIKATOR UST: LU 25240905
Rejestr handlowy w Luksemburgu: B 117423
Miejsce prawne: Luksemburg
Odpowiedzialny za treść zgodnie z § 5 TMG jest :
Melanie Buhre, 11A rue Wiltheim, 5465 Waldbredimus, Luksemburg.
W celu uzyskania dalszych sugestii prosimy o kontakt: info@orangeblue-kosmetyki.pl
Status Styczeń 2023